Učite se, učite se in še enkrat učite se…

…in to celo življenje…drgač Tito nau zadovoljen🙂 Sej je to njegov quote, a ne? No tud če ni, drži. K dons je biu en tak prav posebn Prvič, ki me je globoko ganil. Namreč, moja mati ima težave z internetom. Pač, ni zrasla z miško v roki tako kot mi in ji to dela probleme – vendar po mojem mnenju ta težava ni internet ampak to, da se je treba učit, migat možgane in bit v “šoli”. Pravzaprav me je cela situacija spominjala na čase, ko me je učila matematiko. Ista trma, nejevolja in prepričanost, češ, kaj bom pa to rabila? Jah, če hočeš pogledat mejl, se boš magar napiflala, ker se mi ne da že ta stotič razlagat. Postalo mi je tudi kristalno jasno od kje izvirajo določeni vedenjski vzorci. No, danes sem poskusil nekaj novega. No, oba sva. Ko sem ponovno poslušal njeno jambranje (pa kdo je tle otrok?), sem bil samo tiho, kot da bi čakal, da se nevihta poleže in se grem lahko spet žogat. In v tej tišini sem opazil, da se mati pravzaprav želi naučiti vsega tega, le podzavestno sluti, da ji bo to na dolgi rok prineslo velike spremembe in nemalo truda, njen ego pa se temu upira na vse možne načine, da bi jo obdržal na duhovnem platoju na katerem se nahaja: “Jest to ne morem/itak si ne bom zapomnila/pa to bo trajal/a zdej bom pa še v slovar gledala/itn.” Jaz pa sem ostal v tišini in čakal kdaj ji bo spregovorila zdrava pamet in ji povedala, ne samo da se vse to da (z malo truda) ampak tudi, da to ni nič posebnega in da to ljudje počnejo vsak dan. Kot, da bi ji lastne besede odmevale v moji tišini, ki jih je lahko jasno in glasno slišala, spregledala in razumela kaj pravzaprav pomenijo za njeno napredovanje. In je nadaljevala in osvojila par pomembnih znanj, kot recimo full screen mode na YouTube (prosim, upoštevajte kontekst), ko je prišla do točke, ko je bilo vsega preveč in sva zaklučla zadevo. Štekam, tud men je blo ponavad 45 min matematke vrh glave. In kaj je bil končni produkt vega tega učenja? Da je mati ugotovila, da lahko online rešuje sudoku. Njene besede: “Zakaj pa pol plačujem za tiste revije, če lahko tle zastonj rešujem? Exactly that, mother,” sem si mislu in jo pustu da uživa. Splačal se je vzet ta cajt, ker sem se sam verjetno navadil še veliko več kot ona. In če mi kdaj uspe postat učitelj česarkoli, bo to moj učni načrt – tišina oz. redkobesednost. Ker navsezadnje se vsak človek največ nauči iz svojega notranjega glasa – sam tišina mora bit, da ga lahko sliši.


Leave a Reply

