Pogrebni sprevod

Bog se usmilli ljudje, kaj sem danes prezivel. Moram priznati, da je, neglede na omejenost med sluzbo, tramom in hostelom, zivljenje precej razgibano. Dogodivscine se odvijajo vsak dan, vsak dan jih tudi zapisem v zvezek, da bi jih potem prepisal na blog ampak ne rata vedno. Vecina je pozitivnih, vse so pa zanimive. No, tale danes je bila pa se za moje obicajne pripetljaje nekaj “out there”.

U glavnem, kot vsako jutro, potem ko se koncno zbezam iz postelje, opravim rutino ciscenja in hranjenja, sem se tudi danes stlacil na javni prevoz LUAS. Dan se je zacel malce klavrno, ker je Damir odpotoval na severno Irsko, da odpre svojo Calendar Club trgovinico. Bilo malce kislega poslavljanja ampak ne prevec. Smo le deci in to.

Nasploh je bilo jutro torej bolj usivo, k cemur je doprinesel se vedno prisotni Damoklejev mec dezja, ki je danes ze padal in sicer z jakostjo, ki me je silila k razmisljanju o pelerini. Medtem, ko sem cakal na tram, sem opazil, da so tudi tu postajalisca zgrajena v duhu cim majnsih stroskov gradnje in vzdrzevanja t.j. povsod piha in zamaka. Ocitno le v Rovtah in Zibrsah se znajo narest postajalisce, ki je dejansko narejeno z mislijo na tiste ki bodo na javni prevoz cakali v vseh moznih vremenskih razmerah in otovorjeni s spezo iz Lidla, podivjanimi mulci, zlomljeno visoko peto, deznikom ali nogo.

No, da ne bom dolgovezil… Stopim na tram, vse obicajno. Ljudje zagledani v Metro (Irska varianta Zurnala24), take-away kofetke, pametne telefone, preteklost, prihodnost, svoje cevlje, sami vase…moderna urbana civilizacija torej. Nihce se ne pogavarja z nikomer in se tudi ne zeli. No vsaj sam se ne zelim, ker sem popolnoma Jutranji. Zaspan in sitno nastrojen v smislu”Leave me alone or go away”. Kot tak se kratkocasim z gledanjem skozi okno, opazovanju ostalih ljudi ali lomljenjem jezika z galscino, ki je povsod prisotna. V beganju med eno ali drugo dejavnostjo opazim bledo mladenko, oblecena v crno. Pade mi na misel da izgleda kot da ni na tramvaju za v sluzbo ampak v mrtvaskem vozu, ki je namenjem na pokopalisce. V tem trenutku me prevzame mocan obcutek in ko v kader ujamem celoten vagon dnevnih migrantov, ugotovim, da mladenka ni edina in vse skupaj me zacne (pre)mocno spominjati na pogrebni sprevod. Vsi ljudje nekako bledi, obleceni pa v nekaj temnega iz obmocja sivinske barvne lestvice. Brez iskre najmanjsega veselja v oceh, zazrti nekam tjavdan, kot da bi se vsi skupaj peljali do svojih izkopanih lukenj, kjer bodo, tako kot vsak dan, pokopali svoje resnicne zelje, hotenja in vrednote. Pogreb Zivljenja samega.

Ne vem ce sem dobro naslikal situacijo. Kot da bi videl stvari take kot dejansko so. Kar predstavljajte si, da mislite, da se peljete v sluzbo, naenkrat pa ugotovite, da ste na pogrebu! Kar naenkrat groza, tema, tesnoba, hlad, beda, v popolnem kontrastu z urejenimi priceskami, dizajnerskimi cunjami, negovanimi bradicami in nalispanimi obrazi. Vse to kar naenkrat z vso silo gravitacije realizacije skusa spodkopati se tisto malo dobre volje, ki jo ima zaspan clovek ob sedmih zjutraj. Vse je postajalo vedno bolj morece. Vendar pa sem v mnozici raznih glav zagledal eno okraseno z zivopisnim roznim vencem (WTF?), ki mi je zvabila na obraz nasmesek za ravno dovolj dolg trenutek da mi je v mozgane sinila pesem Three little birds od Boba Marleya. “Don’t worry, ’bout a thing…’cause every litle thing ‘s gonna be alright”  Polglasno sem si mrmral pesem in prebil koprene morece tesnobe. Zapel sem jo na ves glas, ko je LUAS koncno prispel na postajo Dundrum. Ustavil sem se, oddahnil, precenil dez, navlekel nase svojo zvesto rumeno pelerino in se podal v sivino dneva naproti zacudenim obrazom, ki se jim je ocitno mudilo ujeti prevoz na pokopalisce.


2 thoughts on “Pogrebni sprevod

  1. Včasih se ljudje zdijo ne samo kot bi šli na pogreb, ampak kot bi ravnokar zlezli iz lastne rakve, ter brez utripa in brez obtoka hodijo okrog nezavedaje se, da so že mrtvi.

Leave a Reply

